Thuis - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Adriaan

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

01 September 2014 | Frankrijk, Brest

Thuis.. Waar is dat? Wat houdt dat in? De laatste dagen ben ik daar meer achter gekomen.

Thuis is niet de plaats waar je wifi automatisch verbindt. Thuis is niet de plaats waar je neer kan ploffen na een lange dag school. Thuis is niet daar waar je bed staat.

Wifi doet het tegenwoordig overal, een bank is al snel goed als je moe ben en slapen kan blijkbaar ook erg makkelijk in een vreemd huis.

Thuis is daar waar je niet uit een koffer hoeft te leven, maar je spullen naar believen uit kan stallen. Thuis is daar waar je niet hoeft te wachten tot men klaar is met tv kijken om te kunnen slapen, maar je kan gaan pitten wanneer je wil. Thuis is daar waar je zeker weet wat er in de kast staat, wat je zelf moet kopen of wat je kan gebruiken, je je eigen spullen hebt en alles kan gebruiken!

Het hebben van een thuis, een plaats om je terug te trekken, om écht uit te rusten, ookal heb je geen lange dag gehad, is het belangrijkste wat er is, zo vertelde mijn wijze zus me, die meer ervaring heeft met dit soort reizen in den vreemde. En ze heeft gelijk, zo heb ik de laatste dagen ondervonden. Het is vervelend om half onder een tafel te slapen, het is vervelend om geen voorraad in te kunnen slaan, het is vervelend om niet je muziek te kunnen luisteren, om niet te durven skypen, omdat anderen bij je zitten..


Eindelijk had ik geluk. Bij de eerste afspraak kwam niemand opdagen. De tweede, ja.. Ik kwam daar en het was mooi, het was net en het was goed, ik zei: 'ik bel vanavond, nog twee seconden denken!' Twintig minuten nadat ik weggegaan was belde ik terug; 'iemand anders heeft deze kamer al genomen'. Na een reep chocola verorberd te hebben en mezelf vermand, terug gegaan en heeft Pauline verder voor me gezocht, (zij woont samen met Etienne) een nieuwe afspraak gemaakt voor dezelfde avond en hier zit ik nu, met een sleutel in m'n zak! Ik heb het gevierd bij de dichtstbijzijnde crêperie, héérlijk! Het is een ruime kamer in het centrum, maar het is rustig, ik kijk uit over de Baai van Brest en een stuk van de haven en het is niet ver van het station, de winkels en m'n faculteit. Ik ben helemaal gelukkig!

Al het gezoek is over, al het zoeken dat ik van tevoren al had gedaan, daar wil ik het niet eens over hebben en ik vergeet het ook zo snel mogelijk.


Morgen kom ik thuis! Eindelijk.



  • 01 September 2014 - 23:50

    J Van Doorn:

    en toch is het gelukt ,fijn hoor

  • 02 September 2014 - 10:28

    Linda Bestebreur:

    Wat fijn dat je nu tóch al zo snel een kamer hebt gevonden! Geniet van je nieuwe thuis! :)

  • 02 September 2014 - 13:21

    Jan Deijs:

    Mooi Aad! Succes.

  • 02 September 2014 - 21:41

    Linda Wijnbelt:

    Adriaan wat geweldig voor je, je studie en een thuis, ben echt blij voor je en ik vind je verhalen erg leuk om te lezen

  • 04 September 2014 - 16:45

    Clasine:

    Fijn dat het gelukt is, En zo snel! Erg herkenbaar, dat "uit je koffer leven" :D Veel geluk in je nieuwe huisje! Wil je het adres mailen? X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 12460

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Bretagne, Brest en Bretons

Landen bezocht: