Lausanne, tentamens en ouderbezoek - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu Lausanne, tentamens en ouderbezoek - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu

Lausanne, tentamens en ouderbezoek

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

09 Mei 2015 | Zwitserland, Lausanne

Het is alweer een hele tijd terug dat ik iets van me heb laten horen! Dat weet ik en dat is me ook nog eens een aantal keer verteld, dus voilà: weer wat nieuws van mij.

Een aantal weken terug ben ik in Zwitserland geweest, in Lausanne om precies te zijn. Hier had ik een slaapplek geregeld via Couchsurfing en het toeval wilde dat het een Amsterdammer was! Het stadje Lausanne heb ik maar een beetje gezien; wel heb ik in de omgeving een stuk gewandeld tussen de wijngaarden door. Deze streek staat stampensvol met wijnstokken, zelfs bij mensen in de tuin en op rotondes!
Het congres waarvoor ik hier was, over een oud manuscript waar ikzelf ook wat onderzoek naar had gedaan, was interessant en gezellig, met na afloop een superdeluxe diner op kosten van de universiteit!

Nadat ik weer terug was, moest ik snel een hoop gaan leren, want de tentamens kwamen eraan. Die zijn uiteindelijk aardig goed verlopen gelukkig.

Veel tijd om aan m'n vrije tijd te wennen had ik niet: mijn ouders stonden voor de deur! Ze hadden een hele boodschappentas meegenomen met spullen die ik hier mis: vlokken, stroopwafels, chocomel en vanalles meer. Ik heb hen laten zien waar ik woon, waar ik boodschappen doe, waar ik mijn leven leid en verder zijn we nog op pad gegaan naar de noordkust van Bretagne, waar we leuke stadjes als Lannion gezien hebben. Toen we langs het water reden was het eb. Niet zomaar eb, maar heel erg eb: de zee was honderden meters teruggetrokken! Dat was aardig bizar om te zien.
Iets dichter in de buurt zijn we nog naar Plougastel geweest, voor het Aardbeienmuseum en naar Daoulas voor de adbij. Alles bij elkaar hebben we nogal wat gezien!

Nu breekt mijn laatste tijd hier aan en iedereen vraagt me: wat ga je nog doen? Nouja, ik wilde vast het één en ander voor m'n scriptie doen voor volgend jaar, ik ben van plan m'n Bretons nog iets bij te schaven en nog meer van de omgeving te gaan zien. Ik kom m'n tijd wel door!


  • 09 Mei 2015 - 19:43

    Mama:

    Wij hebben genoten !
    Ook hebben we kennisgemaakt met een heel andere manier van leven.Een verrijking!

  • 10 Mei 2015 - 11:29

    Linda Wijnbelt:

    Vind het fijn om op deze manier weer van je te horen

  • 11 Mei 2015 - 19:29

    T. Jac:

    Heel gezellig verslag. je lijkt ondertussen aardig gewend. Ben aantal keer van plan geweest om drop op te sturen. wie weet na kamp. Dat staat weer voor de deur met Hemelvaartsdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 12456

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Bretagne, Brest en Bretons

Landen bezocht: