Graffiti, verf en kleur! - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu Graffiti, verf en kleur! - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu

Graffiti, verf en kleur!

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

25 Oktober 2014 | Frankrijk, Brest

Na enkele weken in deze betonnen stad viel het me op dat er overal schilderingen te vinden zijn. Op hoge flats, afgebrokkelde muren, losstaande huizen en winkelcentra. Ook de dichtstbijzijnde grote brug, de Recouvrance, en de faculteit der Letteren doen mee!

De kunst is denk ik in te delen is georganiseerd en ongeorganiseerd; door de gemeente geregeld en zelf in de hand genomen, maar altijd om de stad op te leuken! Zo is in het georganiseerde werk te zien dat er één kunstenaar vaker op komt draven voor de gemeente, die dezelfde type mensen schildert elke keer. Het deed mij erg denken aan Leiden, waar in de stad overal gedichten zijn te vinden, net zo is ook dit door hogerhand zo aangebracht om de stad te verfraaien.

In het ongeorganiseerde circuit zijn het vooral winkeltjes, restaurantjes en barretjes die versierd zijn, in stijl, dat wel natuurlijk. De garage met een auto, de wasserette in het blauw en het Indische restaurant met Indische kleuren en motieven.

Ik kan dit nog tot in het oneindige beschrijven, maar ik zou zeggen: zie het zelf!

  • 09 December 2014 - 15:37

    Liz:

    leuke foto's! Ik ben even de schade aan het inhalen, had nog niet al je blogs gelezen :) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 12459

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Bretagne, Brest en Bretons

Landen bezocht: