Student of toerist? - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu Student of toerist? - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu

Student of toerist?

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

04 September 2014 | Frankrijk, Brest

Het is pas mijn eerste week hier en ik ben nog verstoken van alle ritme. Af en toe naar de universiteit om dingen te regelen, in te schrijven, te betalen of gewoon leuk een uur in de rij te staan voor niks. Ook vandaag weer een soort ICT test moeten maken met vragen als: is het is Frankrijk toegestaan om gegevens op te slaan van mensen? Waar staat Erreur 404 voor of over vectordingen waar ik nooit van gehoord van.. Waar ik ook achtergekomen ben is dat ze hier geen qwerty gebruiken, wat al voor probleempjes zorgt!

Verder heb ik de winkelstraat al aardig wat keertjes op en neer gelopen, ookal is die kilometers lang! Samen met Theo en Gwenlina (of hoe je dat mag schrijven), vrienden die ook Bretons doen, ontdek ik de stad, omdat zij ook hier niet vandaan komen. Het enige verschil is, dat ik overal foto's wil maken, niks weet over alle Bretonse koekjes, koeken en gerechten en ik ook de souvenirwinkels wil zien. Ze leren me m'n eerste Bretonse woordjes, zeggen me wat ik vooral wél of níet moet proeven, zien of kijken. Izel-vroioù, Kenavo en Kouign Amann zijn m'n eerste woorden: Nederland, Tot ziens en een soort Bretonse koek.

Ik was blij toen ik m'n paspoort uit m'n normale tas kon halen, net als m'n bankgegevens en dergelijke zooi, daardoor voel ik me wat minder toeristisch, al wil ik wel nog steeds alles zien en doen wat er maar mogelijk is!

Als de colleges eenmaal begonnen zijn, zal ik me vast wat minder 'op vakantie' gaan voelen, al hoop ik dat ik niet vergeet alles te zien wat ik wil.

  • 04 September 2014 - 13:40

    Linda Wijnbelt:

    Fijn om weer mee te mogen met je belevenissen in t Bretonse, we genieten echt van je verhalen

  • 04 September 2014 - 14:02

    Adriaan Van Doorn:

    Dat is fijn om te horen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 12458

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Bretagne, Brest en Bretons

Landen bezocht: