Oost west, thuis b(r)est - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu Oost west, thuis b(r)est - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu

Oost west, thuis b(r)est

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

09 Juli 2015 | Nederland, Spijkenisse

Na twee weken vakantie in de Alpen met Emma en haar ouders ben ik dinsdag weer in het platte land gearriveerd. De reis was niet enkel een terugkomen van vakantie, maar ook een verhuizing en een proces van afscheid.
Onderweg werd de aarde steeds platter en platter en de lucht steeds bewolkter en bewolkter. De Nederlandse lucht is een bijzondere lucht! De kleuren en de vormen van de wolken en de tinten van het blauw hebben iets wat ik lang niet heb gezien en wat me pas opviel toen ik de lucht hier bekeek. Sowieso lijkt alles nieuw te zijn en mooi en fris. Alle kleuren zijn feller, alle bloemen zijn mooier dan ik me kan herinneren.

De eerste sloten die ik zag, met zwanen erin en koeien ernaast, waren als schilderijen voor mijn ogen! Normaal fiets je er hard langs, maar als je het na een lange tijd weer kan aanschouwen zie je pas de schoonheid in de alledaagse Nederlandse landschappen.

Verder is het erg fijn om iedereen weer eens te knuffelen, te zien en te spreken. Ik heb nog lang niet iedereen gehad, dus ook nog wat om naar uit te zien!

Morgen moet ik alweer beginnen met werken en mijn vakantiestemming zal dan wel steeds minder en minder worden, al spookt de vraag waar ik nou echt thuis hoor wel eens door m'n hoofd. Ik moet zeggen dat mijn eigen bed hier toch wel het lekkerst slaapt, maar ergens in mijn hoofd zal er altijd wel een heimwee naar Frankrijk blijven.

  • 09 Juli 2015 - 22:30

    J. Saarloos:

    Fijn dat je weer in ons kikkerlandje terug ben. Gelukkig heb je een geweldig jaar gehad in Brest.
    We zien je graag zondag in Abbenbroek. !!!! Tot dan t. Jac

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1638
Totaal aantal bezoekers 12417

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Bretagne, Brest en Bretons

Landen bezocht: