Wat nu? - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu Wat nu? - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu

Wat nu?

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

19 September 2014 | Frankrijk, Brest

Na enkele weken hier te zijn, alles ontdekt te hebben en wat ingeburgerd te zijn, begin ik dingen te missen. Zo vraag ik me af: hoe moet het leven verder, zonder fatsoenlijk brood?

Ik begon met een normaal klein brood, zoals je dat bij ons zou kunnen kopen, afgezien van het feit dat het droog en niet lekker was, was het ook onhandig, want zelfs een kleine was te groot. Vervolgens dacht ik: ik ben in Frankrijk! Kom hier met die stokbroden! Maar na drie stokbroden ben ik daar ook op afgeknapt: ze worden zo snel oud. De helft van de tijd krijg je er niet eens een zak bij en als je die al krijgt, steekt het brood eruit... Het mag dan lekker Frans en goedkoop zijn, maar niet voor mij. Toen ben ik maar op de Italiaanse toer gegaan, wat maakt het ook uit! Een ciabatta is wel een stuk beter, maar hier zijn het ook geen Italianen en dat was ook te merken. Nu ik nóg een ander brood heb, wat wéér niet lekker, te droog en smakeloos is, begin ik me af te vragen: wat nú!?

Hoe moet het leven zonder een gewoon halfje bruin, tijgerbrood of wat dan ook.. Zonder hagelslag, met pasta die na een paar keer je neus uit komt, zonder een keur aan goedkope chocola in 100 smaken, zonder satésaus en zonder pindakaas om satésaus van te kunnen maken! Wat moet ik zonder kruidnoten in alle soorten en maten, zonder chocoladeletters, zonder paprikachips, zonder een fatsoenlijk assortiment aan groenten en zonder fatsoenlijke mayonaise of boterhamzakjes? Om van het schandelijke feit nog te zwijgen dat men hier gesteriliseerde melk drinkt en gepasteuriseerde onvindbaar is..

Zal ik dan moeten wennen aan levende kreeften in de supermarkt? Aan misschien wel 20 soorten champignons, waarvan ik er van 18 nog nooit heb gehoord en die ook onbetaalbaar zijn? Aan rekken vol met wijn, zelfs in de kleinste supermarkt? Kun je amper brood kopen, maar wel 30 soorten wijn..

Ik mag niet bezorgd zijn over wat ik eten zal, want ook de vogels hebben te eten, ookal zaaien ze niet en maaien ze niet, maar soms kost het enige moeite..

  • 19 September 2014 - 19:14

    Anne:

    Gedeelde smart is halve smart?

  • 19 September 2014 - 19:43

    Adriaan Van Doorn:

    Hahaha jaa! Hoe is het met jouu?

  • 19 September 2014 - 21:11

    Jan Deijs:

    Ja Adriaan, je zou warempel een echte nationalist worden. ' Nederland über alles' van die aard. Misschien wen je er aan als je tien jasr in Frankrijk gaat studeren. Volhouden!

  • 20 September 2014 - 01:18

    Joanne Van Straalen:

    Oh wajoo! Dit is zo herkenbaar, haha! Broodrooster of tosti-ijzer werkt altijd:p leuk om te lezen! Geniet van je tijd daar!

  • 20 September 2014 - 07:08

    Claas:

    Zelf broodjes bakken dan maar? Of overleven op croissants en pain au chocolate? (Excuus voor eventuele spelfouten). Sinds ik in Frankrijk op vakantie ben geweest droom ik over de amandelcroissants die we daar een keer bij een bakker onderweg kochten. Niets vergelijkbaars te vinden in NL :s Ze hebben er dus wel eetbaar voedsel.
    Misschien crackers proberen?
    Wees gerust, het is een fase. Als je terug bent zul je thuis op zoek gaan naar escargots ofzo :D Net zoals ik nog steeds op zoek ben naar ECHTE houmous en LEKKERE, VERSE pita!

  • 20 September 2014 - 09:19

    Janine:

    Heimweewinkel.nl :)

  • 25 September 2014 - 20:28

    Liz:

    Hihi broertje, je komt toch niet uitgehongerd terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 12407

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Bretagne, Brest en Bretons

Landen bezocht: