Huiselijke gezelligheid - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu Huiselijke gezelligheid - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Adriaan Doorn - WaarBenJij.nu

Huiselijke gezelligheid

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

12 September 2014 | Frankrijk, Brest

In huis gebeuren altijd ráre dingen. Dat zeiden mijn ouders vaak, als er weer eens eten verdwenen was of als bijvoorbeeld de deur nog openstond terwijl er écht niemand door de deur gekomen was.

Ook in dit huis gebeuren er vreemde dingen. Ten eerste heeft het bijna een week geduurd voordat ik m'n laatste huisgenoot, Anatole, had ontmoet, terwijl hij er toch echt elke dag was, hier at en hier sliep, zo werd me verzekerd. Ook Kevin heb ik de eerste twee dagen niet gezien..

Verder komt er altijd iemand thuis, midden in de nacht, voor doordeweeks al veel te laat (afgelopen nacht was het in élk geval na half 3), en toch is iedereen eerder wakker dan ik, ookal moest ik vanmorgen acht uur weg (of eigenlijk vijf voor acht, maar wie daarop let..) Kevin verdenkt ik het meest, want hij kwam afgelopen zondag ook thuis toen ik aan het eten was, rond half 10.. (Samen met een meisje, de anderen zeiden alleen: 'alweer één?!')

Ook 's avonds is er iets raars.. Ik eet nog niet op vaste tijden, door het rare ritme en door colleges die tot laat duren, maar op welke tijd ik ook eet: er is niemand die hier eet, terwijl ze tóch hier allemaal eten.. Ik zie nog wel eens iemand lunchen bijvoorbeeld, maar avondeten, nee..

Nog zo iets: meneer en mevrouw wassen élke dag, de wasmachine en de droger blijven maar gaan, maar tóch, tóch liggen er stapels vuile was bovenop. Zo erg, dat ik me afvraag wat ze dan aan het wassen zijn, als dat niet is wat er bovenop ligt!

Het laatste mysterie is het wc-papierraadsel. Het was zo erg dat ik het enigszins ben gaan bijhouden. Het verdwijnt! Lost op! Vervaagt! Ik weet niet, maar het gaat abnormaal hard. Zo verdwenen er in een nacht, tussen het moment dat iedereen al sliep en 's morgens een uur of 10, twee hele rollen! Twee! In een nacht.. Steeds weer als ik naar de wc ga, heb ik een andere rol beet dan de vorige keer. Oké, het is misschien een halve nanometer dunner dan wat ik gewend ben en dan wat handig is, maar is er dan iemand die die rozenfiguurtjes die erop staan zó mooi vindt dat hij stiekem z'n kamer ermee behangt? Ik begrijp er geen hout van..

Ik zal m'n speurneus maar eens opzetten en m'n vergrootglas tevoorschijn halen om dit alles nader te onderzoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 12453

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Bretagne, Brest en Bretons

Landen bezocht: